2. heti feladatok Copy
2. Heti feladatok
Cél
Fogalmazd meg és írd le a weboldalad célját! Konkretizáld ezt a célt.
Célközönség
- Határozd meg a célközönségedet!
- Szűkíts és alkoss kisebb csoportokat, vagy csak egyet, akit szívesen megcéloznál!
- Fogalmazd meg milyen problémájára, céljára, igényére, vágyára nyújtasz megoldást!
- Mi a terméked, szolgáltatásod, amivel olyan előnyöket nyújtasz neki, ami miatt szerinted tőled kéne vásároljanak!
- Vesézd ki a célcsoportodat, írj le mindent, ami eszedbe jut róla, és az általad nyújtott megoldásról!
- Milyen nemű? Nők, vagy férfiak vásárolnának tőled? Vagy mindkettő, de milyen arányban? És valóban ők vásárolják-e a terméked? Sok esetben nők vásárolnak a férjüknek dolgokat.
- Hány éves? Melyik korosztály venné a termékedet?
- Családi állapota? Fontos lehet pl. lakberendezőként a friss házasokat célozni
- Hol lakik? Van-e ennek jelentősége? Pl. csak a körzetedre céloznál szolgáltatóként, vagy webáruházad van országos kiszállítással.
- Milyen végzettsége van? Ha másért nem, a kommunikációd miatt érdemes tudni
- Mivel foglalkozik? Lehet, hogy továbbképzést tudsz neki ajánlani. Vagy valamit ami segítségére lehet.
- Mennyi a jövedelme? Tud-e, akar-e áldozni a termékedre? Pl. prémium kategóriás termékeknél ez fontos tényező
- Milyen életszakaszban vásárolna tőled? Pl. Új lakás vásárlásakor, babaváráskor, kezdő vállalkozóként, stb.
- Mi az érdeklődési köre, miről, hol olvas? Pl. olvasná-e a blogcikkeidet, a Facebook bejegyzéseidet?
- Van-e hobbyja? Tudsz-e neki horgászkellékeket, vagy egyebeket eladni?
- Milyen csatornákon éred el? Jelen van-e a közösségi médiákban, fórumokon? Megtalálhat-e téged? Vagyis te őt.
- Milyen értékrenddel él? Pl.: fogékony-e az egészséges életmód, a fenntarthatóság témakörére?
- Gondolkodj azon, és kezdd el leírni, hogy szerinted mennyire van képben a célközönséged az iparágaddal kapcsolatban? Járj nyitott szemmel és füllel, kérdezgesd az ismerőseidet! Előbb-utóbb össze kell álljon egy piackutatási kérdőíved, ami konkrétan a termékedre, szolgáltatásodra vonatkozik.
Ideális ügyfél
- Találd ki magadnak az ideális ügyfeledet! Lehet ő egy valós személy is, ha tényleg ráillenek a számodra fontos jellemzők.
- Lődd be a célcsoportodba a szempontok szerint: kora, neme, stb, és a viselkedése, ami miatt őt választottad.
- Írj le vele egy vásárlási szituációt! Kérdezz a nevében és beszélj hozzá úgy, mint egy valós helyzetben! Legyen egy párbeszéd köztetek, és mondj el neki mindent, amit a termékedről tudnia kell! Közben figyelj arra, hogy olyan kifejezéseket használj, amiket szerinted ő szokott. Ha emlékszel rá. Nem baj, ha nem. Ez a piackutatásból úgyis kiderül majd.
- Természetesen olyan tempóban csinálhatod meg a feladatokat, ahogyan szeretnéd!
- Nem kötelező, de szívesen várom válaszaidat a reka@designcloud.hu e-mail címemre.
Jó tanulást! 🙂
Üdv,
Réka