2. heti feladatok Copy

2. Heti feladatok

Cél

Fogalmazd meg és írd le a weboldalad célját! Konkretizáld ezt a célt.

Célközönség

  • Határozd meg a célközönségedet!
  • Szűkíts és alkoss kisebb csoportokat, vagy csak egyet, akit szívesen megcéloznál!
  • Fogalmazd meg milyen problémájára, céljára, igényére, vágyára nyújtasz megoldást!
  • Mi a terméked, szolgáltatásod, amivel olyan előnyöket nyújtasz neki, ami miatt szerinted tőled kéne vásároljanak!
  • Vesézd ki a célcsoportodat, írj le mindent, ami eszedbe jut róla, és az általad nyújtott megoldásról!
    • Milyen nemű? Nők, vagy férfiak vásárolnának tőled? Vagy mindkettő, de milyen arányban? És valóban ők vásárolják-e a terméked? Sok esetben nők vásárolnak a férjüknek dolgokat.
    • Hány éves? Melyik korosztály venné a termékedet?
    • Családi állapota? Fontos lehet pl. lakberendezőként a friss házasokat célozni
    • Hol lakik? Van-e ennek jelentősége? Pl. csak a körzetedre céloznál szolgáltatóként, vagy webáruházad van országos kiszállítással.
    • Milyen végzettsége van? Ha másért nem, a kommunikációd miatt érdemes tudni
    • Mivel foglalkozik? Lehet, hogy továbbképzést tudsz neki ajánlani. Vagy valamit ami segítségére lehet.
    • Mennyi a jövedelme? Tud-e, akar-e áldozni a termékedre? Pl. prémium kategóriás termékeknél ez fontos tényező
    • Milyen életszakaszban vásárolna tőled? Pl. Új lakás vásárlásakor, babaváráskor, kezdő vállalkozóként, stb.
    • Mi az érdeklődési köre, miről, hol olvas? Pl. olvasná-e a blogcikkeidet, a Facebook bejegyzéseidet?
    • Van-e hobbyja? Tudsz-e neki horgászkellékeket, vagy egyebeket eladni?
    • Milyen csatornákon éred el? Jelen van-e a közösségi médiákban, fórumokon? Megtalálhat-e téged? Vagyis te őt.
    • Milyen értékrenddel él? Pl.: fogékony-e az egészséges életmód, a fenntarthatóság témakörére?
  • Gondolkodj azon, és kezdd el leírni, hogy szerinted mennyire van képben a célközönséged az iparágaddal kapcsolatban? Járj nyitott szemmel és füllel, kérdezgesd az ismerőseidet! Előbb-utóbb össze kell álljon egy piackutatási kérdőíved, ami konkrétan a termékedre, szolgáltatásodra vonatkozik.

Ideális ügyfél

  • Találd ki magadnak az ideális ügyfeledet! Lehet ő egy valós személy is, ha tényleg ráillenek a számodra fontos jellemzők.
  • Lődd be a célcsoportodba a szempontok szerint: kora, neme, stb, és a viselkedése, ami miatt őt választottad.
  • Írj le vele egy vásárlási szituációt! Kérdezz a nevében és beszélj hozzá úgy, mint egy valós helyzetben! Legyen egy párbeszéd köztetek, és mondj el neki mindent, amit a termékedről tudnia kell! Közben figyelj arra, hogy olyan kifejezéseket használj, amiket szerinted ő szokott. Ha emlékszel rá. Nem baj, ha nem. Ez a piackutatásból úgyis kiderül majd.
  • Természetesen olyan tempóban csinálhatod meg a feladatokat, ahogyan szeretnéd!
  • Nem kötelező, de szívesen várom válaszaidat a reka@designcloud.hu e-mail címemre.

Jó tanulást! 🙂

Üdv,
Réka

Hozzászólások küldése

Hozzászólás

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

0
    0
    Kosaram
    Üres a kosaradVissza a termékekhez
      Kupon felhasználása