Fogalmazd meg és írd le a weboldalad célját! Konkretizáld ezt a célt.
Célközönség
Határozd meg a célközönségedet!
Szűkíts és alkoss kisebb csoportokat, vagy csak egyet, akit szívesen megcéloznál!
Fogalmazd meg milyen problémájára, céljára, igényére, vágyára nyújtasz megoldást!
Mi a terméked, szolgáltatásod, amivel olyan előnyöket nyújtasz neki, ami miatt szerinted tőled kéne vásároljanak!
Vesézd ki a célcsoportodat, írj le mindent, ami eszedbe jut róla, és az általad nyújtott megoldásról!
Milyen nemű?Nők, vagy férfiak vásárolnának tőled? Vagy mindkettő, de milyen arányban? És valóban ők vásárolják-e a terméked? Sok esetben nők vásárolnak a férjüknek dolgokat.
Hány éves?Melyik korosztály venné a termékedet?
Családi állapota?Fontos lehet pl. lakberendezőként a friss házasokat célozni
Hol lakik?Van-e ennek jelentősége? Pl. csak a körzetedre céloznál szolgáltatóként, vagy webáruházad van országos kiszállítással.
Milyen végzettsége van?Ha másért nem, a kommunikációd miatt érdemes tudni
Mivel foglalkozik?Lehet, hogy továbbképzést tudsz neki ajánlani. Vagy valamit ami segítségére lehet.
Mennyi a jövedelme?Tud-e, akar-e áldozni a termékedre? Pl. prémium kategóriás termékeknél ez fontos tényező
Milyen életszakaszban vásárolna tőled?Pl. Új lakás vásárlásakor, babaváráskor, kezdő vállalkozóként, stb.
Mi az érdeklődési köre, miről, hol olvas?Pl. olvasná-e a blogcikkeidet, a Facebook bejegyzéseidet?
Van-e hobbyja?Tudsz-e neki horgászkellékeket, vagy egyebeket eladni?
Milyen csatornákon éred el?Jelen van-e a közösségi médiákban, fórumokon? Megtalálhat-e téged? Vagyis te őt.
Milyen értékrenddel él?Pl.: fogékony-e az egészséges életmód, a fenntarthatóság témakörére?
Gondolkodj azon, és kezdd el leírni, hogy szerinted mennyire van képben a célközönséged az iparágaddal kapcsolatban? Járj nyitott szemmel és füllel, kérdezgesd az ismerőseidet! Előbb-utóbb össze kell álljon egy piackutatási kérdőíved, ami konkrétan a termékedre, szolgáltatásodra vonatkozik.
Ideális ügyfél
Találd ki magadnak az ideális ügyfeledet! Lehet ő egy valós személy is, ha tényleg ráillenek a számodra fontos jellemzők.
Lődd be a célcsoportodba a szempontok szerint: kora, neme, stb, és a viselkedése, ami miatt őt választottad.
Írj le vele egy vásárlási szituációt! Kérdezz a nevében és beszélj hozzá úgy, mint egy valós helyzetben! Legyen egy párbeszéd köztetek, és mondj el neki mindent, amit a termékedről tudnia kell! Közben figyelj arra, hogy olyan kifejezéseket használj, amiket szerinted ő szokott. Ha emlékszel rá. Nem baj, ha nem. Ez a piackutatásból úgyis kiderül majd.
Természetesen olyan tempóban csinálhatod meg a feladatokat, ahogyan szeretnéd!
Nem kötelező, de szívesen várom válaszaidat a reka@designcloud.hu e-mail címemre.
Kedves Látogató! Tájékoztatjuk, hogy a honlap felhasználói élmény fokozásának érdekében sütiket alkalmazunk. A honlapunk használatával ön a tájékoztatásunkat tudomásul veszi.ElfogadomNem