A weboldal tartalmi felépítése

A weboldal szöveges, tartalmi felépítése

Az, hogy a weboldalad üzenetét el tudd juttatni a látogatóidhoz, a designnak és a tartalomnak összhangban kell működnie. Az emberek a neten is türelmetlenek, ezért, hogy maradásra bírd őket, az információknak egyértelműeknek és könnyedén megtalálhatóaknak kell lenniük. Ennek érdekében az egész weboldaladat a látogató szemszögéből kell felépítened. De miután te bennfentesként, folyamatosan a honlapodon dolgozol, egy idő után nehezen tudod kívülről látni az egészet. Jó, ha időközönként bevonsz valakit a célcsoportodból és tesztelteted vele, minden érthető-e és megtalálható-e a számára?

Tartalom:

Milyen tartalom található a főoldalon?
Mire jók az aloldalak?
Milyen típusú aloldalak vannak?
Mit jelent az, hogy aloldalakkal célzunk?
Hogyan célzunk hatékonyan az aloldalakkal?
Milyen lehetőségek rejlenek a láblécben?
Milyen elemek azok, amik mindig, minden oldalon megjelennek?
Milyen jelentősége van SEO szempontból a mindig megjelenő felületeknek?
Mi kerüljön a láblécbe?
Mire figyelj a lábléc tartalmának megkomponálásánál?

Milyen tartalom található a főoldalon?

A weboldalak jó esetben főoldalból és aloldalakból állnak. Néhány éve elterjedtek az ún. one pager, magyarul egyoldalas honlapok is, amelyeket könnyebb ugyan létrehozni, viszont reménytelen hatékonyan keresőoptimalizálni. Ezért, mi inkább a jól bevált módszert követjük, főoldalból és aloldalakból álló weboldalt készítünk.

Főbb tartalmak a főoldalon:

  • A főoldalon, más néven kezdőlapon, a látogatódnak egyből tudnia kell, hogy jó helyen jár. A fő üzenetedben el kell mondanod, hogy mi az erősséged, amivel megoldást nyújtasz a problémájára, igényére, vágyára! Még a ”hajtás felett.” Vagyis mielőtt kezdene legörgetni.
  • Ki kell derüljön, hogy mivel foglalkozol, ízelítőt adsz neki a kínálatodból.
  • Igyekszel különböző bizalomépítő elemekkel, előnyökkel meggyőzni őt arról, hogy nem csak megtalálta, amit keresett, hanem nálad nyugodtan kockázat nélkül vásárolhat
  • Az akciók, újdonságok is szerepeljenek itt!
  • A közösségi média elérhetőségeidet is megjelenítheted.
  • A menüpontok, almenük, kategóriák megfelelő kialakítása pedig, segítik a látogatóidat a tájékozódásban.

 

Mire jók az aloldalak?

Az egyoldalas honlapoknál minden információt görgetéssel tudsz elérni. Ha sok a mondanivalód, eleve nem praktikus ez a megoldás, de az elején már úgyis lebeszéltelek rólaJ

Sokkal könnyebb tájékozódni és gyorsan megtalálni a keresett információt, ha nem ömlesztve van tálalva. Ezért menüpontokra, akár almenükre szoktuk tagolni a tartalmat. Ennek, a logikus felépítése, hierarchiája okozhat némi fejtörést, de érdemes jól átgondolni a látogató szemszögéből kiindulva. A weboldalad nyilvánossá tétele előtt ne felejtsd valakivel teszteltetni a navigációt és a tartalom érthetőségét!

Szemben a főoldallal, ahol csak kóstolót adsz a tevékenységedből az aloldalakon mindent kifejthetsz a megcélzott kulcsszóról szóló témában.

 

Milyen típusú aloldalak vannak?

Jellemzően minden aloldal egyedi url-lel rendelkezik. A domainből és az aloldal címéből képezzük, köztük egy / jellel. Pl.: terkovezo.hu/maganszemelyeknek

Aloldal minden olyan oldala a honlapnak, ami nem a főoldal. Termékoldalak, kategória oldalak, szolgáltatás oldalak, blog bejegyzések, kapcsolati oldal, rólunk oldal, GYIK, feliratkoztató oldal, köszönőoldal. Lehet külön aloldala a garanciádnak is, de a szállítási információknak is. Az adatkezelési információk is külön oldalra mutatnak, stb.

Szóval bármilyen olyan oldal aloldalnak számít a honlapodon, ami külön egységet képez, és egyedi url-el rendelkezik.

 

Mit jelent az, hogy aloldalakkal célzunk?

Aloldalakra úgy érkezik a látogató, hogy beír egy kulcsszót a keresőbe. Erre a kulcsszóra több oldalnyi találatot dob fel a Google. Ha a tiedre kattint az érdeklődő, akkor bekerül a honlapod azon aloldalára, amit a keresett kulcsszóra írtál. Ott van nálad, de nem a főoldalon. Oda külön át kell kattintania, ha pont az érdekli. De lehet, hogy egy másik aloldalad szimpatikusabb számára, odakattint, és sosem kerül a főoldalra. Semmi gond ezzel, hiszen nem ott adsz el, hanem a termékoldalakon, vagy a szolgáltatásodról szóló oldalon. Lehet, hogy a te célod a honlapoddal annyi, hogy időpontot foglaljanak. Ez is valószínűleg valamelyik aloldaladon működik. Esetleg minden oldaladon ott a lehetőség, ezért nem katasztrófa, ha a látogatód talán sosem látja a főoldaladat.

Ám, ha ez így van, akkor felmerül a kérdés, hogy mi van azzal a sok bizalomépítő elemmel, amit elsütöttél a főoldalon? Ügyfélvélemények, stb. Hát az a helyzet, hogy ezekről valamilyen szinten gondoskodni kell az aloldalakon is. Nyilván nem egy az egyben kell megismételni, ­­- és nem is kell mindenhol – de néhány linkkel el lehet juttatni a fontosabb információkhoz. Pl. az adott szolgáltatásról, termékről szóló véleményt beszúrod a megfelelő helyre és mondjuk a garanciáról szóló aloldaladat belinkeled.

 

Hogyan célzunk hatékonyan az aloldalakkal?

Minél több kulcsszóra írt aloldalad van, annál relevánsabb leszel a Google szemében a témádban. Így tudsz legpontosabban célozni, így fognak legkönnyebben az oldalaidra rátalálni az érdeklődők.

Minden aloldaladnak egy valamiről kell szólnia, és 1 kulcsszóra kell épülnie.

  • fodrászként van egy blogcikked, aminek az a címe, hogy Hajfestés hennával. Ez egy kulcsszó is, úgyhogy nem feltétlenül kell cifrázni a címét, lehet kulcsszó és cím ugyanaz. Ha valaki beírja ezt a kulcsszót a keresőbe, elsőbbséged van azokkal szemben, akik mondjuk, azt a címet adják a cikküknek, hogy Hennával való hajfestés. Így nem keres rá senki. Felhozhatja a Google, de hátrébb, mintha valódi kulcsszóra írt cikk lenne. Ezért fontos a kulcsszókutatás!!!n Egy blogcikk=egy aloldal= egy kulcsszó.

 

  • ha a webáruházad van, akkor minden termékednek külön aloldala lesz. A kulcsszava pedig a termék neve. Pl. Samsung galaxy s21. Ha valaki pont ezt a telefont keresi és beírja a keresőbe a nevét, akkor van esélyed, hogy feldobja ezt az aloldaladat (ez esetben termékoldaladat) a Google és megláthatja az érdeklődő. Hogy rá is kattint-e, az már egy másik lecke tananyaga.

 

  • a kategóriáidat is egy-egy aloldal képviseli majd, egy-egy kulcsszóval: függőfotel; tv fotel; relax fotel.

 

Milyen lehetőségek rejlenek a láblécben?

Sok olyan honlap van, ahol szinte üres a lábléc. Pedig ez a sáv, a honlapok leginformatívabb része. Úgyhogy, te tudni fogod, miért kell azt „teleírni”.

  • Egyrészt azért, mert az is egy felület és ne maradjon parlagon!
  • Másrészt, sokan célirányosan tekernek le a láblécig, mert bizonyos infókat itt szoktak elhelyezni a weboldalakon. Olyan, mint Kapcsolati adatok, Adatkezelési útmutató, Impresszum, Szállítási információk, Fizetési feltételek, stb.
  • Harmadrészt pedig, praktikusan itt is rábírhatod valamire a látogatódat: feliratkoztathatod, átirányíthatod a közösségi média felületeidre, stb.
  • De! Ami keresőoptimalizálási szempontból egy aranybánya, hogy a lábléc minden oldalon stabilan ott van. Főoldalon, aloldalakon egyaránt. Az sem számít, ha nem görgetnek le az aljára és bele sem néznek a láblécbe.

 

Milyen elemek azok, amik mindig, minden oldalon megjelennek?

A logó, a menüsor, és a lábléc minden oldalon ott van. Még ha a láblécet nem is látod, csak akkor, ha letekersz az oldal aljára, akkor is jelen van. Oldalsáv is megjelenhet, ahol szeretnéd. Akár minden oldalon.

 

Milyen jelentősége van SEO szempontból a mindig megjelenő felületeknek?

Annál eredményesebb leszel a keresőben, minél többször szerepelnek a kulcsszavaid a honlapodon úgy, hogy mindemellett természetes maradjon a szöveged. Ezért, ha tudatosan használod azokat a felületeket, amelyek stabilan megjelennek minden egyes oldaladon, akkor nyert ügyed van. Hisz, mikor valaki kinyitja bármelyik oldaladat, a Google minden alkalommal érzékeli ezeket a kulcsszavakat. Ha a Rólunk, vagy kapcsolati oldalt olvassa valaki, akkor is ott lesznek pl. a láblécben a kulcsszavaid. Konkrétan a kategória kulcsszavaidat érdemes a lehető legtöbb, stabil felületen elsütni. Hiszen általában ezekre van a legtöbb keresés, nem termék kulcsszavakra.  A láblécben minden esetben tüntesd fel a kategóriákat! Ha használsz oldalsávot, akkor ott is. Ha nem, akkor kialakíthatsz a menüsorod alatt egy másik sávot is, amiben felsorolod a kategóriáidat. Nyilván mindezt linkként.

 

Mi kerüljön a láblécbe?

Vannak olyan információk, amelyek jellemzően csak a láblécben kapnak helyet. És ráadásul kötelezőek is. Ám ezek mellett sok más elemet, itt ismét szem elé helyezhetsz a hangsúlyozás, vagy a könnyebb tájékozódás végett.

*lábléc: A weboldal minden oldalán megtalálható, legalul. A tartalma mindig ugyanaz.

 

Törvényileg kötelezőek:

  • Impresszum (az online szolgáltató, vagyis a weboldal tulajdonosa, üzemeltetője írja)
  1. Szolgáltató (üzemeltető) cég neve. Egyéni vállalkozók esetében a természetes személy neve EV. jelöléssel
  2. Szolgáltató székhelye, telephelye. Ha nincs telephelye, akkor a lakcíme
  3. Elérhetőségi adatok: telefonszám, e-mail cím
  4. A szolgáltatót nyilvántartásba vevő hatóság neve. Ha engedélyköteles a tevékenység gyakorlása, akkor ennek megkezdését nyilvántartásba veszi egy hatóság
  5. Hatósági engedélyek: amennyiben a szolgáltató olyan szakmát gyakorol, amely engedélyköteles. Az engedélyt kiadó hatóság neve, elérhetősége és az engedély száma kell, hogy szerepeljen
  6. Ha engedélyköteles szakmát gyakorol egy természetes személy, mint online szolgáltató, akkor szakképzettségét, esetleg tudományos fokozatát kell igazolni. És feltüntetni, hogy hol szerezte a képesítését és a tudományos fokozatát. Melyik államban, melyik tagállamban? Emellett hivatkozást (linket) kell biztosítani a szakmájával kapcsolatos szabályokhoz.
  7. Adószám, ha a szolgáltató az ÁFA körbe tartozik
  8. Kamarai tagság (érdekképviseleti szerv) megnevezése akár kötelező jellegű, akár önkéntes
  9. Tárhely szolgáltató adatai: neve, székhelye, telephelye, elérhetősége
  • Adatkezelési tájékoztató (jogász írja)
  • Általános Szerződési Feltételek (jogász írja)

Ajánlottak:

  • Logó
  • Cégnév
  • Telefonszám névvel, esetleg arcképpel
  • E-mail cím
  • Cím és térkép, ha személyesen is fogadsz ügyfeleket
  • Copyright (szerzői jog) a weboldalra, és egyéb alkotásokra, szellemi termékekre vonatkozóan
  • Menüpontok hierarchiába rendezve. De minimum a Kapcsolat és a Rólunk menü.
  • Kategóriák
  • Közösségi média szimbólumok és felkérés a követésre
  • Feliratkoztatás hírlevélre
  • Cselekvésre ösztönzés (CTA) a weboldal céljával kapcsolatban
  • Bejelentkezési lehetőség: ha valaki sokat használja a weboldalt, annak itt praktikus lehet bejelentkezni. Pl. tanfolyamokat áruló weblap

 

Mire figyelj a lábléc tartalmának megkomponálásánál?

A lábléc létrehozásakor is a weboldal célját kell szem előtt tartanod! Egyrészt gondold végig, mit szeretnél elérni, és ehhez hogyan segíthetnek hozzá a láblécben elhelyezhető információk. Másrészt pedig próbálj a látogató agyával is gondolkodni! Hogyan, mivel tudod megkönnyíteni a tájékozódását?

Érdemes az ésszerűség határain belül a legtöbb infót elhelyezni a láblécben. De ne ess túlzásba, ne zsúfold tele! Legyen egyszerű, szellős, hogy jól olvasható legyen a tartalma! Ha zsúfoltnak hat, inkább növeld a sáv méretét, hiszen nem tilos a láblécet görgetni. Csoportosítsd az infókat tartalmuk szerint, hogy jobban áttekinthetőek legyenek! Színesítsd logókkal, szimbólumokkal, esetleg fotókkal, ha ez indokolt. Pl. egy új blogbejegyzés fotójával. Vagy egy népszerűsíteni kívánt termék képével. Esetleg a csapatod fotójával.

Amit lehet, hivatkozásként tüntess fel! Fontos, hogy egy kattintással el lehessen jutni a láblécből a keresett tartalomhoz.

Hozzászólások küldése

Hozzászólás

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

0
    0
    Kosaram
    Üres a kosaradVissza a termékekhez
      Kupon felhasználása