Célközönség meghatározása Copy

Kiknek szeretnél eladni? Kikhez akarsz szólni? Kiket akarsz elérni?

Azok az emberek, akiknek megoldást tudsz nyújtani a szolgáltatásoddal, vagy termékeddel valamely problémájára, vágyára, igényére, céljára, az a te célközönséged. És a konkurenciádé is összességében. Mindnyájan egy nagy közönségnek dolgoztok elméletileg. Ám így hatalmas a konkurencia harc, óriási a reklámzaj, sokba kerül a hirdetés, vagyis piszok nehezen tudod célba juttatni az üzenetedet. Sőt, ha valami népszerű dologgal foglalkozol, akkor ez a potenciális vásárló tömeg általában túl nagy.

Ezért legelőször azt kell megemésztened, hogy még ha értelmetlennek tűnik is elsőre, ne akarj mindenkinek eladni!!! Még akkor sem, ha úgy érzed, a te termékedre, szolgáltatásodra mindenkinek szüksége lenne.

Minél nagyobb közönségre célzol, annál általánosabban fogsz fogalmazni. És abból senki nem ismer magára.
Erre a problémára szoktuk alkalmazni a szűkítést, szegmentálást. Mikor kiszúrsz magadnak egy olyan kisebb réteget, csoportot, akinek célzottan tudsz az igényeire megoldást kínálni. Tulajdonképpen szakosodsz egy problémára, amit profin meg tudsz oldani, keresik elegen ahhoz, hogy jól élj belőle, és egy idő után már maguktól jönnek hozzád az emberek, nem kell pénzt kiadj a hirdetésekre.

Pl.: képzeld el, hogy kutyatápot árulsz
– Digi Dog kutyatáp csirkemájas ízesítésben.
– Digi Dog kutyatáp dán dogoknak csirkemájas ízesítésben.
– Digi Dog kutyatáp ízületi beteg dán dogoknak csirkemájas ízesítésben.

Vajon kit tudsz könnyebben megcélozni és eltalálni az üzeneteddel?
Nyilván az ízületi beteg dán dognak mást is el lehet adni, nemcsak csirkemájas tápot. És valószínűleg van ízületi beteg újfullandi és egyéb kutyafajta is.
Szakosodhatsz dán dogokra. De ízületi beteg kutyákra is. És az ízületi beteg dán dogok még szűkebb szegmens. De lehet, hogy már túl kevesen vannak. Erre való a piackutatás

Tudom, hogy valószínűleg most nagyon lelkes vagy és rögtön elkezdenéd a honlapod szerkesztését, de hidd el kérlek, hogy az elkövetkező pár lecke nagyon fontos lesz neked és a leendő ügyfeleidnek is! Utána pedig részletesen bele fogunk menni a vizuális, gyakorlati feladatokba!

0
    0
    Kosaram
    Üres a kosaradVissza a termékekhez
      Kupon felhasználása