Kulcsszókeresés a gyakorlatban Copy

Gyakorlat

A kulcsszókutatás a keresőoptimalizálás egyik nagyon fontos része. Az alfája és az omegája az online jelenlétnek. De ígérem, ha megérted az összefüggéseket, szívesen fogsz majd kutatni, mert nagyon izgalmas.

Mielőtt bármi szöveget is írnál a honlapodra, ezt meg kell csinálni. Az alapos kutatásra több nap, több hét is rá fog menni. Persze nem folyamatosan kell a kulcsszótervező fölött üljél, mert szükség van arra, hogy ülepedjenek a dolgok. Járatnod kell az agyadat, kombinálnod, és a célközönséged agyával gondolkodnod, akár más tevékenységek közben is. A honlap és a vállalkozás alapkövét rakod le vele. A megtalált kulcsszavaid lesznek a te „szerszámaid” ezentúl. Ezekkel dolgozol majd.

Kulcsszókutatást időközönként érdemes végezned akkor is, ha már működik a honlapod. Akár új réspiacot is találhatsz magadnak, amivel lépéselőnybe kerülhetsz a versenytársaiddal szemben. De azt is felfedezheted, hogy leáldozóban van például egy terméked és kár lenne több pénzt beletolni.

Miután a Google a legnagyobb és legnépszerűbb kereső, célszerű az ő Google Ads kulcsszótervezőjét használni, hiszen a saját adatait nyilván ő fogja tudni a legpontosabban prezentálni. Ez a kulcsszótervező ingyenes, de amíg nem fut saját hirdetésed, csak hozzávetőleges adatokat látsz. Ám abból is el lehet indulni.

0-10-ig, 10-100-ig, 100-1Ezer-ig. 1Ezer-10Ezer-ig mutatja a találatokat havi átlagban. Ha futna hirdetésed, akkor pontos számokat kapnál, ami így nézne ki:

Itt még láthatsz egy grafikont is a havi eloszlásról. Ez utóbbi azért lehet fontos a számodra, mert ha valami idényjellegű dolgot forgalmazol, láthatod, hogy a szezon hol kezdődik és ér véget az érdeklődők szempontjából. Könnyebb így hirdetni is, ha fel tudod mérni, hogy mikor keresik az adott terméket a legtöbben. Ehhez még a Google Trends is nagy segítség, de a hirdetések létrehozása nincs benne a tanfolyamba.

Ha soha nem fogsz feladni hirdetést, akkor is kell kulcsszót kutatni, mert az  organikus ( fizetés nélküli ) kereső találatokban jó helyezést szeretnénk elérni! Ez a keresőoptimalizálás (SEO) alapja.

Mielőtt megnéznénk a Google Ads kulcsszótervezőt, megmutatom a legegyszerűbb kulcsszókeresést. Ez nem túl alapos, de kiindulásnak jó lehet:

Menj a Google keresőbe >>> kezdj el begépelni egy szót >>> az enter lenyomása előtt, elkezd kisorolni neked lehetséges találatokat >>> na azok a kulcsszavak, amikre már sokan rákerestek 🙂

Google Ads videó

Ezen a linken hozhatod létre a Google Ads fiókodat:

https://ads.google.com/intl/hu_HU/home/

 

A kulcsszótervező használata és értelmezése

Technikailag egyszerű a kulcsszótervező használata. Az összefüggések felismerése és az új területek kirajzolódása viszont, élményszámba menő időszakokat fog adni neked. Remélem te is ráérzel majd a kulcsszókutatás jelentőségére, és amikor jönnek az eredményeid, tudni fogod, hogy ide vezethetőek vissza.

Én úgy szoktam csinálni, hogy az Ads-ből mindig kimásolom és egy excel  táblába kigyűjtöm a kulcsszóötleteket. Így az oszlopokat egymás mellett össze tudom hasonlítani, kombinálhatok belőlük. Most is egy táblázatba tettem be számodra némi kutatást és lent láthatod a részletes magyarázatot hozzá.

Még valami. Mikor kimásolod az Ads-ből a kulcsszóötleteket és beilleszted a excel táblába, egész máshogyan jelennek meg az adatok. Meg kell tanulnod, hogy mik a valódi számok. Pl.:

10–100-90%+∞Magas—17,77 Ft69,82 Ft / Itt egyértelmű, hogy 10-100-ig van keresés. A többivel ne foglalkozz!

100–1 E+900%0%Magas—27,95 Ft141,93 Ft / Itt is oké, mert a + jel után már más adat jön

10–1000%-90%Magas—26,08 Ft80,42 Ft / De itt már résen kell legyél, mert 10-100-ig van a keresés, és utána 0%-90%-ig már az más adat. Sajnos így egybe folyik, de te tudni fogod, hogy 10-100-ig lehet csak az érték, és nem 1000-ig, mert azt 1E-nek jelöli. Ez a pontos találati számoknál is így működik, mikor hirdetésed fut, és mindent mutat. Ettől ne félj, mert rá fog állni a szemed, és ha bizonytalan vagy, az Ads-ben vissza tudod nézni a számokat.

Mit látsz az 1-es fülön?

Laptoppárna

  • Mikor ezt beírtam a kulcsszótervezőbe, mindössze 20 találatot dobott ki. Meglepődtem.
  • Második körben az összetett szavakat mindig be szoktam írni külön is: laptop párna. Láthatod, hogy mindjárt plusz még 7 kulcsszóötletet kidobott, és ezzel az írásmóddal már 210 ember keresi átlagosan havonta.
  • De az sokkal meglepőbb, hogy laptoptartó néven 3600-an keresnek rá. Pedig erre nem is gondoltam volna.
  • Az is szembetűnő, hogy bár a laptop tartó így külön írva ugyanannyi keresést mutat, mint egyben írva, mégis sokkal több ötletet ajánl fel a Google tervező.
  • Nem csak ugyanannyi a keresés, de a hirdetési költségek is pontosan egyeznek. Ez csak azért van, mert a Google tudja, hogy ugyanarról van szó. De ez nem minden estben van így mégsem. A laptop párna és a laptoppárna esetében pl. nincs. Neked mindenesetre minden írásmódot használnod kell, majd később mondom, hogyan.
  • Eszembe jutott még a design laptoptartó, de amint látod, rajtam kívül senki másnak.

 

Mit látsz a 2. fülön?

  • Kismamaruha szóra 71 ötletet dobott fel
  • Kismama ruha kifejezésre pedig 400-at
  • Pedig mindkettőre 8100 találat van és a hirdetési összegek is stimmelnek. Tehát ezt is egy kalap alá veszi.
  • Ha megnézed, lefelé csökkenő sorrendben jönnek a találatok. Tehát ha releváns akarsz lenni kismama ruha témában, akkor muszáj lesz kismama nadrágot, kismama alkalmi ruhát árulnod. És persze még egyebeket is, ha nem akarsz egy csomó pénzt az asztalon hagyni.
  • Láthatod továbbá, hogy sokan üzletekre, márkákra keresnek rá. Ezzel semmi dolgod.
  • A többiből merítsd ki az összes lehetőséget!
  • A csipkés kismama menyasszonyi ruhán keresztül a kismamaruha bérlés, a kismamaruha fotózáshoz témában is sok lehetőség rejlik.
  • A B oszlopban látod, hogy rózsaszínnel átszíneztem azokat a kulcsszavakat, amelyek a kismama esküvői ruhákra vonatkoznak. Kihagytam azokat, amelyek valamely márkához kapcsolódnak, az neked nem jó. Pirossal színeztem azokat, amelyek a kismamaruha varráshoz kapcsolhatóak.
  • Ezekből több dolog is látható. Egyrészt az, hogy érdemes tovább kutatni a legnagyobb keresésű szóval. Itt konkrétan a C oszlopban látod a kismama ruha esküvőre kulcsszót, és az ajánlatokat. Ami ebből a tanulság, hogy a B oszlopban csak 8-at tudtam pinkkel jelölni, amíg a C-ben már 55 ajánlat van. Azért, mert egyre szűkítettem a keresést, ami így egyre pontosabb találatokat ad.
  • Ugyanez a jelenség látható a D oszlopban, itt még a kismama nadrág varrása is hozzájött.
  • De ezt nem ezért emeltem ki, hanem azért, mert ez már inkább egy szöveges tartalmat kíván, akár egy blogcikk formájában. Ha azt írják be, hogy kismama nadrág varrása, akkor nyilván nem egy kész terméket keresnek, hanem maguk akarják elkészíteni, ehhez keresnek útmutatót. Tehát ez egy blogbejegyzés kulcsszó.

.

 

Mit látsz a 3. fülön?

A weboldalkészítés kulcsszóra 5 kulcsszóötletet ad, a weboldal készítés kulcsszóra külön írva pedig 251-et. Pedig helyesen egybe kéne írni. De nem tudnak az emberek helyesen írni, úgyhogy döntsd el, hogy mi a fontos számodra. Amikor majd cikket írunk, az összes írásmód variációt érdemes beletenni. De hogy melyik változatot használod pl. főoldali kulcsszónak, azt azért jobb meggondolnod!

A C oszlopon az A oszlop kulcsszavait tovább kutattam, mélyítettem, (pirossal jelöltem, hogy egybe tartoznak) de ahogy látod, nem mentem vele messzire. Nem kaptam új ötleteket a rendszertől. De ha jól megnézed, a B oszlopban a különírt változatra már egyenként is sok ötlet van. Pl. a weboldal készítés árak alatt mindent felsorol, ami ebbe a témakörbe tartozik.

 

Mit látsz a 4. fülön?

Ha bővíteni akarod a látókörödet, érdemes redukálni és megvizsgálni a kulcsszavad arra az alap szóra, ami a témádat jelöli. Jelen esetben a weboldalkészítés helyett a weboldal szóra. 703 ötletet dobott fel. Ezt mind beírják a weboldallal kapcsolatban az emberek. Ha végig futsz rajta látod, hogy  a karbantartás, a sablon, az egyedi fejlesztés, stb. rengeteg új téma jelent meg. Valószínű, hogy ezek egy része egyébként is benne lesz a feladatkörödben, tehát itt máris megtalálhatod, hogyan írják pontosan az emberek.

 

Kulcsszavak írásmódja

Az, hogy egyben, vagy külön írjuk az adott kulcsszót, arról már volt szó. De ugyanez a helyzet az egyes szám, többes számmal is. Annyi az eltérés, hogy itt nem a helyesírás hiánya az ok. Hanem a közönség és a te nézőpontod közti különbség. Te ruhákat árulsz, ő meg egy ruhát akar venni. Nézd meg az 5-ös fület, hány kulcsszó van többes számban? Elenyésző.  Ez is azt sugallja, hogy gondolkodj a célközönséged fejével!

Az a jó hír, hogy a szinonimákat is érti a Google. Ezért az azonos jelentésű kifejezéseket összegyűjtheted egy cikkbe, nem kell minden ilyen kulcsszóra külön tartalmat gyártanod.

Még egy hasznos segédeszköz a kulcsszókutatás finomításához

https://keywordtool.io/

Maradjunk a kismama ruha témakörnél. Ebből mondjuk a „kismama farmer” kulcsszót abszolút körbe akarod járni, megtudni az összes vele kapcsolatos kifejezést. Ezt megteheted úgy, hogy beírod a keresőbe: kismama farmer. Erre lenyílik 10 ötlet, amire leginkább keresnek. Ha pedig beírod, hogy „kismama farmer a”; „kismama farmer b”, és így tovább minden betűvel, akkor az összes kifejezést ki tudod nyerni. De ez elég macerás, hosszú művelet. Ennek kiváltására, meggyorsítására használd a Keyword Tool.io-t. Ha beírod a „kismama farmer” szót, akkor az első 10 találat lesz az, amit a Google kereső is felhoz neked.

De utána kisorolja abc sorrendben az összes találatot. 53 ajánlatot adott, míg az Google Ads 36 ötletet. (6-os excel fül)

Ingyen nem kapsz számokat arról, hogy hányan keresnek ezekre a kulcsszavakra, de ha bepipálod azokat, amik érdekelnek téged, akkor ezeket átmásolva a Goggle Ads-be, megkapod a keresési számokat.

A Copy to clipboard-ra kattintva kimásolja neked, és az Ads-be  beilleszti, ha ott egy controll v-t nyomsz. 10-et enged egyszerre beírni. Innen meg már lekérheted a találatokat.

Ez pedig egy másik kulcsszó kereső:

https://neilpatel.com/ubersuggest/

Érdemes megnézni, mert ha beregisztrálsz, akkor 7 napig ingyen hozzáférsz a prémium szolgáltatásához, tehát pontos számokat, találatokat kapsz. Beírhatod a versenytársaid domain neveit is, hogy kulcsszavakat ajánljon neked. Ha zavar az angol nyelv a honlapon, akkor jobb klikk és fordítás magyarra.

Hozzászólások küldése

Hozzászólás

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

0
    0
    Kosaram
    Üres a kosaradVissza a termékekhez
      Kupon felhasználása