Logó brief és tervezés

A logótervezés folyamata

1. Brief elolvasása, értelmezése vagy megírása magunknak

Mindenképpen érdemes egy dokumentumban összefoglalni mindazokat az elvárásokat, amiket a logótól várunk. Ez lenne a brief, ami nagyban megkönnyíti a munkát. Nincs kötött formája, minél részletesebb és kidolgozottabb, annál jobb.

Kiknek szól? Mit akarunk üzenni vele? Milyen termék vagy szolgáltatás áll mögötte?

Tévesen hiszik azt, hogy a logónak feltétlenül utalnia kell az adott tevékenységre, hiszen általában azt már a végletekig szétvariálták, vagy nagy bonyolult egy képben egyértelműen kifejezni. Tehát jó választás lehet valami teljesen mással összekötni.

2. Kutatómunka – a cég, termék, személy, szolgáltatás megismerése

Ahhoz, hogy el tudd kezdeni a tervezést, a piacot is ismerned kell! Ez nem 1-2 órás munka. A versenytársak, hasonló cégek tanulmányozása közben pedig új ötleteket is szerezhetsz, de nagyon fontos, hogy ne másold le a konkurenciát! 

3. Ötletelés 

Sokan nem értik, hogy egy logó miért kerül annyiba, amennyibe? Azt mondják, hogy ezt még ők is 5 perc alatt megrajzolják, stb… Na de ha még nekik is kéne kitalálniuk és figyelniük kellene az alapvető szabályokra, plusz hozzá kéne nyúlniuk egy grafikai programhoz, már nem lenne annyira egyszerű a dolguk…

Sokszor egy egyszerűnek tűnő dolgot, sokkal nehezebb megtervezni, mint a bonyolult társaikat. Ráadásul ez egy nagyon fontos munka, mert egy cég legfontosabb arculati elemét adták a kezünkbe. Erről fogják megítélni őket és az a cél, hogy könnyen fel is ismerjék, ha találkoznak vele. Éppen ezért az a feladatunk, hogy minél letisztultabban dolgozzunk és vezessük be az adott márkát a konkurenciák tengerébe.

Mi kell a logó tervezéshez? Ha van megfelelő kreativitásunk, szépérzékünk és rajztudásunk, akkor egyértelműen előnyben vagyunk. Ha nem érzed ezeket magadban, akkor vagy kérj profi segítséget vagy támaszkodj a vektoros stock ikon készletekre vagy válassz egy szép betűtípust és egy kis szerkesztéssel, már egyedivé is varázsolhatod.

Kreativitás: Na ezt jó ha tudod, hogy nincs olyan, hogy valaki 0-24 kreatív. Van olyan is, hogy napokig nem jön a megfelelő ötlet. Ilyenkor ne zombulj bele és ne akard görcsösen a megoldást. Rakd félre egy kis időre, akár napokra is, aztán egyszer a semmiből be fog ugrani, hogy á milyen lenne ha így nézne ki. Hiszen a háttérben az agyad tovább dolgozik. Ha szűkös a határidő, akkor is lazíts pár órát. Kapcsolódj ki, például menj el sétálni, futni, játssz valamit, de egy kiadós alvás is segíthet.

4. Skiccelés/ tervezés

Az ötletek bármikor jöhetnek, így jó ha mindig van nálad egy papír és egy ceruza. Az ötletszikrákat gyorsan kell rögzíteni, mielőtt elfelejtenéd.

A tervezést tehát egy papíron és egy grafikai programban ugyanúgy el lehet kezdeni. Ki mit szeret.

Ha van papíron egy két skiccünk, akkor utána egy vektoros grafikai programba készítsük el a prototípusokat. Itt még nem kell feltétlenül teljesen kidolgozni a terveket. Általában 3-5 variációt érdemes kidolgozni valamennyire, aztán meg kell vizsgálni őket, össze kell hasonlítani. Lehet, hogy ezek közül is mind kuka lesz és új kör kell. Addig kell csinálni, amíg nem jön az AHA érzés!

Ha ügyfélnek dolgozol, akkor figyelj arra, hogy ne ülj a terveiden! Mutass meg neki minél több változatot! Így láthatja, hogy mennyit dolgozol, sőt lehet, hogy beleszeret egy olyan tervedbe, amire te nem is gondoltál. Majd utána azt szépen kidolgozod és megszületik a tökéletes logó! 🙂

5. Módosítások, variációk

Egy jól működő logónak minden felületen jól kell kinéznie. Vedd sorra a lehetséges felhasználási módokat a névjegytől a bélyegzőn át az óriási molinóig vagy az autó feliratig.

Lehet, hogy több variációt is fognak kérni tőled pl.: szín, méret, elrendezés szerint. (mondjuk fekete fehérben és színesben is el kell készíteni vagy úgy is hogy a szöveg alul van meg oldalt.

FONTOS! 
Bármilyen szép színeket válogattál össze, a tervezést egy színben, feketében kezd! Miért? Mert így biztos lehetsz benne, hogy egy színben is átadja majd azt az üzenetet amit kell és felismerhető lesz bármilyen hordozón!

A szép és színes logókat nagyon sokszor mindössze egy színben van módunk elhelyezni – egy reklámtollon, egy pendrive-ra nyomva, a céges bélyegzőn… Ha így nem azonosítható róla a vállalkozás, akkor biztos, hogy nem jó a logónk!

Alap Brief letöltése, amit bármivel kiegészíthetsz:

> LETÖLTÖM <

Hozzászólások küldése

Hozzászólás

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

0
    0
    Kosaram
    Üres a kosaradVissza a termékekhez
      Kupon felhasználása