A keresőoptimalizálás azt jelenti, hogy segítünk a keresőmotoroknak (pl.: Google), hogy megtaláljanak, értelmezni tudják a tartalmadat és értékesnek tartsák annyira, hogy a weboldaladat a keresési találatokban minél előrébb rangsorolják. Ha nem szeretnél folyamatosan sok pénzt költeni hirdetésekre, akkor ez a folyamat kikerülhetetlen lesz számodra!
A Google egy online információs tudástár, viszont senki sem szeretné elolvasni az összes oldalát csak azt, ami abban az adott pillanatban érdekli. De ha még szeretnénk se sikerülne, mert hát arra senkinek sincs ideje…
Ilyenkor mit csinál mindenki? Beírja a keresőbe a saját szavaival azt, amiről információt szeretne kapni, gyűjteni. Na ezek lennének a kulcsszavak, amik nem feltétlenül egy szót jelentenek, hanem például: weboldal készítés budapesten, weboldal készítés ár…
Ha beírtuk a kulcsszavunkat, a google azonnal elkezdi keresni nekünk, a szerinte legértékesebb weboldalakat, amiket megjeleníthet számunkra, majd kilistázza nekünk. A keresés közben sokféle szempontnak kell megfelelnie egy honlapnak. Nem elég, ha teletűzdeljük a honlapunkat kulcsszavakkal, sőt a túlzásba vitt értelmetlen kulcsszó használatot egyenesen nem kedveli már és még azt is elérhetjük, ha nem vigyázunk, hogy hátra sorol minket. Ettől függetlenül a kulcsszókutatás és a megfelelő kulcsszóhasználat nagyon fontos része a SEO-nak és még sorolhatnám, hogy mi minden…
Az információ kereső személynek, aki beírta a kulcsszót az a célja, hogy minél hamarabb információt kapjon és megtalálja azt az oldalt, ami kielégíti a kíváncsiságát, érdeklődését. A honlaptulajdonosnak az a célja, hogy őt mutassa meg a Google a kereső személynek, lehetőleg minél fentebb a listában és ezáltal az ő szolgáltatásait vegyék igénybe vagy az ő termékeit vegyék meg, ne pedig a konkurenciáét. A Google-nek meg az a célja és érdeke, hogy minél gyorsabb és pontosabb találatot adjon a kereső személynek, ezáltal ő elégedett lesz és mindig a Goggle-t fogja használni. És itt körbe is értünk. Mivel ez egy körforgás és mindenkinek érdeke van benne, ettől tud működni.
A SEO-t 2 részre tudjuk bontani:
Tartalmi keresőoptimalizálás: a honlapod szöveges tartalmának a keresőoptimalizálása pl.: kulcsszókutatás, szövegírás, meta és descripon leírás…
Technikai keresőoptimalizálás: a honlapod belső beállításai, amit figyel a Google Pl.: címsorok, linkek beállítása, bővítmény felrakása…
Utána pedig következhet a folyamatos tartalomgyártás, feltöltés!
Sajnos nem azonnal! Kb. fél év kell ahhoz, hogy a Google felfogja, hogy létezel és elkezdje megjeleníteni a weboldaladat.
Hozzá kell tennem, hogy az is nagyon fontos, hogy amikor elkészült a honlapod, nem szabad hátradőlni, hogy na ezzel megvolnánk, mert akkor soha nem fogunk előre kerülni. Csakis úgy kerülhetsz és maradhatsz versenyben, ha folyamatosan új tartalmakat töltesz fel a weboldaladra. Cikkeket, képeket, videókat….