Weboldal fajták Copy

Az egyszerű bemutatkozó weboldalaktól kezdve a webáruházakig, több fajta honlap típust különböztetünk meg. Ezt pedig a honlap készítés első szakaszában a célnál, meg kell tudnunk határozni, ugyanis ettől függ, hogy az oldal milyen funkciókat kap, hogy lesz felépítve és mit támogat a design.

Bemutatkozó weboldal

Sima bemutatkozó honlapot általában akkor szoktak kérni az ügyfelek, amikor nincsenek tisztában a marketing erejével és nem tudják, hogy pontosan mit is akarnak viszont látni honlapjukon. Felismerték, hogy aki nincs jelen az online térben, az lemarad a konkurencia mögött. Ez így igaz! De csak akkor lehet versenybe szállni, ha konkrét tervünk van. A régi időkben még elég is lehetett ennyi, viszont ma már lehet, hogy ránk se talának a keresőben. Indulásnak, bemutatkozásnak jó lehet és ha hallanak rólunk valahonnan, akkor ránk tudnak találni. A bemutatkozó weboldalra tekintsünk úgy mint a cég névjegyére, éppen ezért minden fontos információt tartalmaznia kell a vállalkozásunkról: története, adatai, szolgáltatásai, termékei és elérhetősége. Viszonylag kisebb terjedelmű, de fontos kiinduló pontja lehet egy komolyabb honlapnak, hiszen bármikor tovább lehet bővíteni.

Üzleti weboldal

A legtöbb honlap ebbe a kategóriába tartozik. Az üzleti weboldal tulajdonképpen a bemutatkozó honlap sokkal részletesebb változata. Rendes marketing terve van és folyamatos tartalomfeltöltés jellemzi. Éppen ezért egy honlap, akár 50-100 aloldalból is állhat. Ebből adódóan a megrendelők rendszeres ügyfeleinkké válhatnak. Fő célja a bizalom keltés és a kapcsolat felvétel. A tervezésnél fontos szempont az egyediség, az átláthatóság és az egyértelmű navigáció kialakítása. Részletekbe menően ki van fejtve a vállalat tevékenysége, története, fontos üzenetei, információi és az aktuális hírei blog formában. Tartalmazhat még referenciákat, véleményeket, garanciákat, csapat bemutatást, elérhetőségeket, térkép beágyazást, social média, Google Ads és egyébb összekötést, termék és szolgáltatás leírásokat, képgalériákat, hírlevél rendszert, kapcsolat felvételi és ajánlatkérő űrlapot. Ez egy általános kép az üzleti weboldalakról. Nem kell minden feltételnek teljesülnie és természetesen további egyedi igények is felmerülhetnek, mint például az időpont foglaló rendszer.

Az ügyfelek sokszor nem tudják vagy tévesen határozzák meg, hogy bemutatkozó vagy céges honlapot akarnak. A fentebb leírt felsorolások igazából a honlap készítőknek támpontok. Árajánlat kérés után, a személyes/telefonos/videós konzultáción vagy a kérdőíved kitöltése után már tisztán fogod látni, hogy melyik kategóriába tudod besorolni őket, a tartalom mennyisége, átgondoltsága és plusz igények felsorolása után. Ne ijedj meg, ha most még úgy gondolod, hogy ezt nem fogod tudi felmérni! Ahogy haladunk előre a tananyagokban, minden a helyére tudsz majd tenni!

Most pedig jöjjenek a könyebben besorolható és felismerhető weboldal típusok:

Onepage oldal

A Onepage honlapnak egyáltalán nincsenek aloldalai, tehát egyetlen egy oldalból áll. Ott található meg az összes információ. Sokszor menüpontokat se tartalmaz, de ha mégis, akkor sem visz át minket másik lapra, csak az oldalon belüli könnyebb navigációt szolgálja. Tehát ha valaki rákattint egy menüpontra, a megfelelő részhez görgetődik az oldal. A onepage honlapokra jellemző a letisztultság és a látványos effektek használata is. Egy termék, tevékenység vagy cv (önéletrajz) bemutatására alkalmas, de nem ajánlott céges honlapnak, mivel az aloldalak hiányában a megfelelő keresőoptimalizálás szinte lehetetlen.

Ennél az oldaltípusnál fontos, hogy fel tudd ismerni ha az ügyfél tévesen kéri tőled ezt a megoldást. Lehet, hogy csak az van benne, hogy látott már ilyet és tetszik neki. Ilyenkor el kell neki magyarázni, hogy csak a fent leírt opcióknál van értelme és annak is csak akkor, ha nincs tengernyi mennyiségű szövege.

Landing oldal

A landing oldalt egy már meglévő weboldal alá vagy *aldomainre szokták tenni. Különálló weboldalként funkcionál, amelyre hivatkozásra kattintás után juthatunk el. Online kapmányokból érkeztetjük ide a látogatókat. Például: Google Ads hirdetésekből, Facebook, instagram hirdetésekből vagy hirlevélből.  Ezzel pedig egy konkrét célunk van, ami a minél jobb *konverzió elérése, ezért erre is van tervezve. Nincs rajta menüpont amivel el lehetne navigálni a landingoldalról. Csak az előre megtervezett útvonalon haladva a *CTA gombokra kattintva tudunk tovább haladni. A látogatókból vásárlót, ajánlatkérőt, hírlevél feliratkozót tudunk szerezni. Azért működik jól, mert egy kiválasztott célcsoportra írt célzott üzenetekkel találkoznak az emberek és a tervezők tudatosan veszik rá őket a cselekvésre.

*aldomain: Ha a honlapod címe az, hogy pelda.hu, akkor az aldomain így néz ki: valami.pelda.hu. Ez egy különálló honlap, a fő honlapodtól.

*konverzió: Amikor a weboldal látogatója végrehajt valamilyen, üzletileg fontos célt, ami a vállalkozás számára fontos. Például: termék vásárlás, hírlevél feliratkozás, videó megtekintés, hirdetésre kattintás, regisztráció…

*CTA: Cselekvésre, kattintásra ösztönző részek a honlapodon.

Sales oldal

Ez az oldal fajta kifejezetten értékesítésre lett tervezve és optimalizálva. A figyelemfelkeltő címek a leírás és az ajánlat mellett megjelennek az UPSELL (felülértékesítés) és DOWNSELL (kisebb értékű ajánlat) ajánlatok is a végén a vásárlási és fizetési lehetőséggel. Nem tartalmaz menüpontokat és aloldalakat. Kiemelt CTA gombok segítségével lehet csak tovább menni a weboldalon.

Portfólió oldal

Mint ahogy a neve is sugallja, a portfólió oldal kifejezetten a művész emberek munkáinak bemutatására szolgál. Például: fotósok, építészek, grafikusok, festők, szobrászok, designerek de ide tartoznak a modellek is. A weboldal hangsúlyos részét a nagyméretű és jó minőségű képek teszik ki. Általában kevés a szöveges tartalma, de ez hiba, szóval nyugodtan ragadjunk tollat!

Blog

A blog oldalak, kimondottan bloggereknek készülnek. Itt az egész honlapon a cikkeken van a fő hangsúly. Blogolni szinte bármiről lehet, de például a gasztronómia, egészséges életmód, szépségápolás, utazás, autó, informatika felkapott téma.

Jó hír, hogy a céges, üzleti oldalak is egyre többen alkalmazzák, mert felismerték a blogolásban rejlő lehetőségeket a látogatók és a leendő vásárlók eléréséhez. Általában külön menüpontból vagy linkekből juthatunk el blog oldalukra.

Webportál, hírportál weboldalak

A honlapon egy napilaphoz hasonlóan friss hírek, cikkek jelennek meg egy adott témában. Ide tartoznak például a hír oldalak, apróhirdetés portálok, társkereső oldalak, áru összehasonlító oldalak, az ingatlan és autó hirdetési portálok. Jóval nagyobb tervezést igényelnek, mint bármelyik másik kategória.

Online katalógus

Egy kosár és megrendelés nélküli webáruház. A termékek bemutatásra kerülnek kategóriák és termék adatlapok szerint, de megrendelni nem lehet őket. Fontos, hogy szépen, jó fotókkal bemutassuk a termékeket. Sok esetben a katalógus oldalakon ár sem szerepel, de tartalmazhat ajánlatkérést. Kíváló megoldás nagykereskedőknek és viszonteladóknak.

Online rendelés

Egy céges weboldalnál annyival több, hogy van 1-2 termék, amit a látogató egy űrlappal meg tud rendelni. Nem webáruház, nincs kosár benne, de lehetőség van rendelni egy űrlapon keresztül. Az űrlap tartalmazhat kalkulátort és a rendszerbe beépíthető szállítási díjszabás, online fizetés, automata számlázást is.

Webáruház

Egy webáruházat teljesen másképpen kell felépíteni, mint egy üzleti vagy bármilyen másik honlapot. Itt ugye a termékeken és azok eladásán van a hangsúly, tehát a termék oldalak a legfontosabbak. Az egész megrendelési folyamatot, a kosárba rakástól az online, bankkártyás fizetésen át, számlázáson keresztül a kiszállításig, le lehet automitzálni. Főleg ha még megbízol egy fulfillment céget is.

*Fulfillment: Olyan logisztikai vállalat, akinek kiszervezheted a termékek raktározását, csomagolását, termék kiszállítását. Például: Webshippy, iLogistic.

0
    0
    Kosaram
    Üres a kosaradVissza a termékekhez
      Kupon felhasználása