Weboldal tartalomtervezés segédlet Copy

Ha saját, vagy mások weboldalát készíted, a következő kérdésekre kell megtalálnod a válaszokat. Ezek alapján áll össze a weboldal tartalma.
Minél részletesebb válaszokat adsz, annál átfogóbb képet festesz magadról, a tevékenységedről, a közönségedről, céljaidról.

1. Mivel foglalkozik a céged?

2. Sorold fel a termékeid, szolgáltatásaid!

3. Gyűjtsd össze a termék/szolgáltatás fotóidat! Ha nincsenek jó minőségűek, akkor csinálj, vagy csináltass néhányat. Inkább kevesebb, de kiváló fotóid legyenek, mint sok, de kiábrándító minőségű. Bizonyos esetekben használhatsz ingyenesen letölthető képeket is.

4. Frappáns, könnyen megjegyezhető domain nevet válassz a honlapodhoz!

5. Határozd meg a célközönséged! Ezen belül milyen célcsoportokat akarsz kiszolgálni? Vagyis csoportosítsd a leendő ügyfeleidet bizonyos szempontok szerint! Válassz kisebb szegmenseket a tágabb célközönségedből, akiknek célzottan tudsz kommunikálni. Lehet ez egyetlen csoport is. Kategorizáld őket életkoruk, nemük, lakóhelyük, érdeklődési körük, és egyéb jellemzők szerint! (Ez segítség lesz majd akkor is, ha hirdetést akarsz feladni.)

6. Milyen problémájukra, vágyukra, igényükre nyújtasz megoldást az ügyfeleidnek? A problémára koncentráló megoldás a leghatásosabb. Pl. hátfájás ellen; időt takarítasz meg neki, stb.

7. Milyen előnyöket, milyen pozitív következményeket, hasznot élveznek a termékeid, szolgáltatásaid által? Sorolj fel minél többet! Pl. Hátfájás ellen: nem csak az az előny, hogy nem fáj tovább, hanem végig tud ülni egy színházi előadást, elmehet kirándulni, táncolhat a gyermeke esküvőjén, stb. Idő megtakarítás: Elmehet a gyermeke meccsére, hétvégén családi programra, a rég húzódó vizsgálatra, stb.

8. Van-e adatbázisod az ügyfeleidről, vagy bármilyen elérhetőségük, amelyen meg tudnád tőlük kérdezni, miért épp téged választottak? Ügyfélvéleményt kérhetsz tőlük, ha még nem tetted.
Egy kérdőívvel nagyon sok mindent megtudhatsz arról, hogyan gondolkodnak rólad a vásárlóid, miért szeretnek téged, és amit csinálsz. Ezekből kirajzolódik egy kép arról, hogy mik az erősségeid, miket kell hangsúlyozni majd a honlap kommunikációjában. És az ügyfeleid szóhasználata is fontos lesz számodra.

9. Gyűjts ügyfélvéleményeket! Minimum 3 legyen fent a honlapodon! Ha írásos, akkor aláírással, fotóval kérd, hogy hiteles legyen. A videó még jobb. Semmiképp ne keltse azt a gyanút, hogy te találtad ki! Ha még kezdő vagy, akkor a célközönségedbe tartozó barátaidtól kérj véleményt magadról, a szolgáltatásodról, termékeidről. Biztosan kipróbáltattad már velük.

10. Szedd össze a referenciáidat! Kezdőként a sulis munkáidat is felteheted a honlapodra referenciaként. Abból is látják a tehetséged.

11. Mi az, amit szerinted másképp, jobban csinálsz a versenytársaidnál? Sorolj fel minél többet! Ezekből fognak kialakulni az erősségeid.

12. Mik az erősségeid, ami miatt érdemes téged választani a konkurenciával szemben? Ezeket feltétlen hangsúlyoznod kell!

13. Mi lesz a honlapod célja?

14. Írd össze az összes olyan szót, akár több szavas kifejezést, amit a témádban kulcsszónak ítélsz! Vagyis szerinted beírják az emberek a keresőbe.

15. Végezz kulcsszókutatást, és válaszd ki azokat a kulcsszavakat, amiket használni fogsz! Szelektáld őket típusaik szerint: termék kulcsszavak, kategória kulcsszavak, blog kulcsszavak.

16. Határozd meg a főoldali kulcsszavaidat! Ez az az 1- 2-3 kulcsszó, vagy kifejezés, amivel le tudod fedni a tevékenységedet. Ha csak ezt a pár szót hallanám tőled, akkor is rájönnék, mivel foglalkozol. Jellemzően a legnagyobb keresésű kulcsszavaid ezek.

17. Nevezd el a szolgáltatásaidat, termékeidet, figyelembe véve azt, hogy miként használják a legtöbben, a rájuk vonatkozó kulcsszavaidat?

18. Nevezd el a termék/szolgáltatás fotóidat!

19. Alakítsd ki a termék/szolgáltatás kategóriáidat! Itt is figyelj jól a kulcsszavakra! Tudod: egy termék/szolgáltatás kategória oldal alatt legalább 2 aloldal/termék/bejegyzés kell legyen. De a kategóriák is lehetnek hierarchiában. Ezek pl. mind kategóriák: Pl. babzsák,
babzsákfotel, babzsákkanapé, babzsákpuff, babzsákfotel felnőtteknek, 2 személyes babzsákkanapé,
babzsákfotel gyerekeknek, 3 személyes babzsákkanapé

20. Ki az ideális vásárlód? Gondolj egy konkrét személyre, akiben megtestesül az a néhány jellemző tulajdonság, amitől neked ő a kedvenced. Sorold fel a tulajdonságait! Ezentúl, gondolatban hozzá fogod intézni a mondanivalódat az összes kommunikációdban.

21. Ha az ideális vásárlód nem veszi meg a termékedet, akkor milyen kifogásai vannak? Gyűjtsd össze ezeket és válaszold meg előre! Kifogáskezelés.

22. Milyen garanciákat vállalsz? Légy kreatív, dolgozz ki olyan garanciákat, amelyek megnyugtatják a potenciális ügyfeleidet és a kosár felé terelik őket! Gondold végig a terméked/szolgáltatásod életútját és a kritikus pontokra találj ki valami garanciát. Használd fel az előző pontban összeszedett kifogásokat is!

23. A szakértői státuszod erősítésére vannak-e díjaid, okleveleid, bizonyítványaid, elismerések, szabadalmak, média megjelenések, stb. amiket publikálhatsz a honlapon?

24. Vannak-e olyan eredményeid a területeden, amiket érdemes felsorolni? Akár azokat az ismert cégeket, akiknek dolgoztál. Vagy, hogy hány elégedett ügyfeled volt eddig, hány éve vagy a szakmában, stb.

25. Ha még nincs márkaneved, ki kell találni!

26. Mi lesz a fő üzeneted? Ezt egy jó szlogenben megfogalmazhatod.

27. Tervezd meg a logódat!

28. Tervezd meg milyen menüpontokra és almenükre lesz szükséged, hogy mindent el tudj mondani, amit akarsz! A hierarchia kialakításánál figyelj az ésszerű navigálásra!

29. Tervezd meg, milyen tartalmat teszel a főoldalra és mik lesznek az aloldalakon, a láblécben, esetleg oldalsávban!

30. Kinek való a terméked/szolgáltatásod? És kik kerüljenek el nagy ívben? Ez a sáv 2 mezőből áll, a pozitív és negatív oldalból. Az előnyeid kihangsúlyozására és egyben a rossz vevők távoltartására, valamint kifogáskezelésre is használhatod. Szembeállítasz néhány tulajdonságot, szokást, az alábbi példák szerint:
Pl. Hátfájás témában: Kinek való: Aki nem adja fel a gyógyulás reményét és örömmel kipróbálja a terméket. Kinek nem való: Aki nem tartja be a használati utasítást, és a terméket hibáztatja, amiért nem éri el a kívánt eredményt.
Pl. Időt takarítasz meg neki témában: Kinek való: Akinek az ideje a legdrágább, ezért hálás, ha valaki úgy intéz el helyette dolgokat, mintha azt ő maga tenné. Kinek nem való: Aki csak elméletben delegálja a feladatokat, gyakorlatilag viszont nem bízik senkiben, nem tud döntési jogot átadni, lépten-nyomon kontrollál.

31. A gyakran ismételt kérdések, azaz GYIK menüpont sok időt spórolhat neked. Gyűjtsd össze mindazokat a kérdéseket és válaszokat, amelyekkel sűrűn találkozol te, vagy a munkatársaid! Így nem kell naponta többször szóban, vagy írásban ugyanazt elismételned. A kifogásokat ebben a menüben is kezelheted, előre megválaszolhatod, és bizalmat kelthetsz magad iránt.

32. Fogalmazd meg a Rólam, vagy Rólunk menüpontot! Légy hiteles, érdekes, olvasmányos! Sztorizz! Hass az olvasód érzelmeire! Írj olyat, amiből a szakmaiságod és az emberséged is kirajzolódik. Az embereket érdekli, hogy miért pont evvel foglalkozol, mit szeretsz benne, és mi vele a küldetésed. De főleg az, hogy neki hogyan tudnád orvosolni a problémáját. Úgyhogy miközben magadról írsz, érezze úgy, mintha az egész munkásságod az ő érdekében lenne. Váljon világossá számára, hogy te vagy az embere.

33. Alakítsd ki a Kapcsolat menüt! Gondold végig, milyen eszközökön keresztül kommunikálsz most, és hogyan fogsz akkor, ha működik már a honlapod! Csak azt töltsd ki, amit valóban szeretnél megjeleníteni. Pl. ha nincs üzleted, és sehol nem akarsz személyesen fogadni senkit, akkor ne írj címet, ne tegyél fel térképet! Ha nincs konkrét nyitva tartásod, akkor jelöld be az időpontkérést!

– cég neve
– üzlet címe
– térképet szeretnél-e?
– legyen-e időpontkérési lehetőség? (ha macerás az időpontkéréseket kezelned, megoldható, hogy online válasszanak egy időpontfoglaló űrlapon. Így nem zavarnak telefonhívásokkal munka közben.)
– legyen-e kapcsolatfelvételi űrlap? (jobb szereted, ha írnak neked, mintha felhívnak. És persze válaszolsz is.)
– nyitva tartás, rendelkezésre állás időintervallum
– kapcsolattartók neve, titulusa, elérhetőségei, fotói (a fotó erős bizalomépítő eszköz. Feltéve, ha jó minőségű. Ha valaki csak hébe-hóba elérhető telefonon, akkor annak vagy ne írd ki a számát, vagy írd oda, hogy „elnézést, ha nem tudom épp felvenni a telefont, ígérem, visszahívlak!”)
– adószámod
– cégjegyzékszámod, vagy Egyéni Vállalkozói igazolványszámod

34. Írd meg az Impresszumot!

35. Intézd el a jogásznál az adatkezelési tájékoztatót!

36. Írd meg az első blogbejegyzésedet! Válaszd ki a legnépszerűbb témát, amiben kigyűjtöttél legalább 3 blogcikk kulcsszót és kezdd a legkisebb keresésűvel!

37. Írd meg a csalidat a hírlevél feliratkozáshoz!

38. Rakd össze a feliratkoztató ablakot!

39. Írd meg a feliratkoztató és köszönő oldalt!

40. Készíts egy hírlevél sorozatot!

41. Hozd létre a közösségi média oldalaidat!

42. Rakd össze a listádat! Ha vannak már ügyfeleid, akkor nekik írj, ha elkészült a honlapod és iratkoztasd fel őket! Ha még nincsenek, akkor több szálon indulj el! Először néhány barátodat iratkoztasd fel, rajtuk gyakorolhatsz! Közben keress keresztmarketing partnereket, de ott is a hozzád közelállókat. Mert nem küldhetnek automatikusan tőled üzenetet a saját listájukra engedély nélkül. Bele kell egyezzenek a feliratkozói, hogy a konkrétan a te üzenetedet fogadják. Ezzel párhuzamosan a Facebook oldaladon is gyűjthetsz feliratkozókat. Valamint meghirdetheted a csalidat a Google Ads-ben és a Facebook-on is.

Első lépésként mindenképpen töltsd le a táblázatot és utána kezdj el dolgozni benne! Figyelj arra, hogy alul több lapfül is található! 🙂

Hozzászólások küldése

Hozzászólás

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

0
    0
    Kosaram
    Üres a kosaradVissza a termékekhez
      Kupon felhasználása