Talán elsőre azt gondolnád, a weboldalad célja az, hogy megtaláljanak az érdeklődők téged, és a kínálatodat. De ez tulajdonképpen az ő céljuk. Ők infókat gyűjtenek és válogatnak a weboldalak választékából, összehasonlítják a látottakat különböző, saját szempontok szerint.
A weboldalad valódi célja az, hogy rábírd az érdeklődőidet valami konkrét dologra, amiért odacsalogattad őket az oldaladra.
Lehet ez pl.:
Tartalomírásnál végig ez a cél fog a szemed előtt lebegni, mindent ebbe az irányba kell majd terelned. Fontos, hogy a célod pontosan meghatározható, folyamatosan mérhető legyen! Így tudsz majd viszonyítani hónapról hónapra, ez lesz majd a mutatód, ha változtatásra lenne szükséged.
Mikor a honlapodat tervezed, és kikristályosodott, hogy mi lesz a célod, érdemes konkrét számot kitűzni arra, mit akarsz elérni! Pl. havi X ezer Ft árbevétel a termékeladásból. X számú feliratkozó, X fő ajánlatkérő, időpontkérő, stb.
Valamint egy röpke fél éves marketing tervet készíteni arra, hogyan is éred el ezeket az értékeket. Milyen csatornákon keresztül jutsz még el a célközönségedhez, (pl. közösségi média) akiket a végső célod felé tudsz terelgetni. Pl. egy poszt a Facebook-on, vagy hírlevél egy új termékről, ami a honlapodra viszi az érdeklődőt, ahol minden infót megkap részletesen arról az újdonságról, amit neki fejlesztettél ki. Vagy szereztél be a webáruházad kínálatába.
Erről egy későbbi leckében még részletesen lesz szó. Ez csak egy kis bevezető volt, hogy tudd, milyen izgalmas dolgok várnak még rád 🙂
Feladat: Fogalmazd meg és írd le a weboldalad célját! Konkretizáld ezt a célt.