Ha már egy ideje tevékenykedsz a vállalkozásodban offline, vannak tapasztalataid az ügyfeleiddel. Tudod, hogy ki az, akit szívesen fogadsz, és ki az, akit a hátad közepére sem kívánsz. Egészen biztosan van kedvenc ügyfeled. Akár több is. Pontosan fel tudod mérni, mitől kedveled őt, miért örülsz, ha ismét betér hozzád.
Pl.: Kedves, intelligens, nem alkudozik, lelkesedik a termékeidért, elkötelezett irántad, önként ajánl téged másoknak, mélyre nyúl a pénztárcájában, stb.
Ha új vagy a pályán, akkor képzelj el egy magadnak egy ideális vásárlót, ruházd fel őt különböző pozitív személyiségjegyekkel, tulajdonságokkal, és barátkozz össze vele képzeletben! Játssz le magadban vásárlási szituációkat, válaszolj a kérdéseire, adj el neki valamit!
Ő lesz a te ideális ügyfeled, más néven avatarod, buyer personád.
Az ideális ügyfeled a célközönségedből kerül ki, tehát nem csak a viselkedése alapján teszed le a voksod mellette, hanem a többi paraméternek is megfelel. De szerintem a személyisége a döntő szempont, mert ki akar egy házsártos, alkudozó, lefitymáló ügyfelet? Még akkor sem lesz ő az ideális, ha több pénzt hagy nálunk, mint a jó fej.
Talán ezt elsőre furcsállod, hogy mi ez a hülye játék? De a marketing már csak ilyen műfaj, hogy mindig próbálja a maximumot kihozni mindenből. Végül is az a dolga, hogy a legalkalmasabb csatornákon keresztül, a leghatékonyabb módszerekkel juttassa el az érdeklődőt a termékig. A vásárlás már az értékesítés témaköre.
Sóval a marketingesek mindent szanaszét mérnek. Úgyhogy ez a buyer persona dolog is le van tesztelve. Ha te úgy fogalmazod a szövegeidet, hogy ennek a valakinek írod egészen konkrétan, akkor ő, és a hozzá hasonlók magukra ismernek. Érzik, hogy hozzájuk beszélsz. És sokkal több olyan vásárlót vonz majd a szöveged, aki az ideális vásárlódhoz hasonlít. Nem fog alkudozni, normális veled, stb. Felmerülhet a kérdés, hogy hogyan tud alkudozni online, mikor ki van írva az árad? Hát készülj fel, mindig vannak ügyeskedők! És lehet, hogy pl. hozzád elmennek kipróbálni a termékedet és csak utána vásárolnak. Vagy telefonon kell válaszolgatnod a kérdésekre. Egy webáruház tulajdonosnak is lehetnek kínos telefonbeszélgetései.
De ha szolgáltató vagy, akkor pedig mindenképp találkozol az ügyfeleiddel. Szóval érdemes úgy fogalmaznod a weboldalad tartalmát, hogy az ideális vásárlóhoz beszélsz. Gondold csak el, milyen más érzéssel nyitsz ki pl. egy e-mailt, ha már a tárgymezőben a keresztneveden szólítanak!