Webdesign trendek – első rész Copy

Friss irányzatok, trendek, inspirációk

A trendekről szóló leckékben látni fogod, hogy mennyi lehetőség rejlik a weboldal készítésben és hogy mennyi stílusban bontakozhatsz majd ki a jövőben. Ezek segítségek, iránymutatók és mankók a tervezéshez. Természetesen keverni is lehet őket, az izlésesség határain belül. A lényeg, hogy összhatásában harmóniában legyen majd a holnlapod.

1. Helyek bemutatása

Lehet, hogy a sok elmaradt utazás miatt lendült fel ez a trend külföldön, de tény, hogy 2022-ben egyre több weboldalon jelenik meg a konkrét helyek bemutatása. Fényképeket láthatunk olyan helyszínekről, amik a cégek, vállalkozások, művészek konkrét vagy körülbelüli tartózkodási helyét jelölik. (városok, települések, természeti tájak)

Ha olyan szolgáltatást árulunk, ami csak az online térben valósul meg, akkor ugye nincs szükségünk arra, hogy kiemeljük a tartózkodási helyünket, mert nem kell fizikailag találkoznunk az ügyfelekkel. Viszont, ha eláruljuk nekik, hogy körülbelül hol tartózkodunk a nagyvilágban, akkor máris el tud helyezni minket és sokkal valóságosabbak és megbízhatóbbak leszünk a számára. Ráadásul, ha a közelben lakik, akkor mégnagyobb elkötelezettsége lehet felénk.

Példa:

https://www.gracepotter.nz/

2. Teljes képernyős képek és videók a hero-ban

Már pár éve dübörög a trend, de még most is teljesen jó és nagyszerű választás lehet számunkra, a nagy, teljes szélességű képek, fotók, videók használata a honlapunk hajtás feletti részén, illetve a különböző szekciókban/szakaszokban.

A hajtás feletti rész jelentése honlapokon: (angolul hero vagy magyarul még nyitólap és főkép). Amikor betöltődik egy weblap, akkor ezt a tartalmat látjuk meg először, még görgetés nélkül. A menüsor alatt helyezkedik el közvetlenül vagy ha nincs menünk, akkor a lap tetején.

A webhelyekre beágyazott, automatikusan elinduló videók már nem annyira egyértelműen jó döntések. Egyesek szerint ezek csak megzavarják a felhasználókat, míg mások előszeretettel használják a tervezés során.

Tény, hogy az automatikusan elinduló videók zavaróak lehetnek, de ez függ a videó tartalmától, illetve attól is, hogy hanggal indulnak-e el (a legjobb alapértelmezettként teljesen lenémítani őket).

Figyelni kell arra is, hogyha szöveget helyezünk egy videóra, akkor az olvasható legyen! Például lehet, hogy érdemes lesz sötétíteni vagy világosítani a videón (diviben rárakhatunk egy színt és az átlátszóság csúszkával tudjuk majd szabályozni, sötétíteni) vagy a szöveg résznek hátteret adni.

A videók jelentősen ronthatják az oldal betöltődésének a sebességét! A hajtás feletti részben ne legyen hosszú a design elemként működő háttérvideó és tömörítsük is be. Ha pedig nem kinézeti elemként működik, hanem bemutató videóként, akkor először mindig töltsük fel a videót egy videómegosztóra, (pl. youtube, vimeo) és linkként ágyazzuk majd be

Példa:

https://hypicons.com/?ref=onepagelove

https://www.drawingart.co/?ref=onepagelove

https://itwillglow.co.uk/?ref=onepagelove

https://self-seekers.com/?ref=onepagelove

https://nabr.com/?ref=onepagelove

3. Kevesebb kép a Hero-ban

A stílus a fotók minimalista használatáról vagy teljes elhagyásáról szól a hajtás feletti részben. Megjelenhetnek animált elemek vagy más különleges grafikai megoldások is a tervben.

Példák:

https://goradar.com/

https://svz2020-089dbbb8aa19d916021864617842de5.webflow.io/

4. Túlméretezett (brutalista) tipográfia

Az előző trendből kiindulva, amikor a tervezők elkezdték kihagyni a terveikből a fotókat, elindult a játék a betűkkel. Teret nyert a tipográfia új szintre emelése, amiben különálló grafikai elemként tekintenek a betűkre. Ebből fakadóan pedig, sokkal nagyobb, extrán túlméretezett betűket használunk.

Szövegünket támogathatjuk karakteres színhasználattal, színátmenetes megoldásokkal, egyszínű, homályos hátterekkel, de a fekete-fehér stílushoz is jól passzol.

Természetesen ezeken a weboldalakon is használhatunk fotókat, de a fő hangsúly a tipográfián van. A hajtás feletti részen viszont nincsenek fotók!

Előnyök:

  • a szöveges üzenetünk kerül a középpontba
  • honlapunk gyorsabban be tud tölteni, mert nem lassítják le a videók, fotók

Figyelnünk kell,

  • a megfelelő kontraszt kialakítására, a szöveg és háttérszín között.
  • hogy szövegünk jól érthető, értelmezhető, olvasható és figyelemfelkeltő legyen, mert a képek és videók kihagyásával, már nem tudják támogatni a megértést.

Ha sok gyönyörű fotóval rendelkezünk, akkor kár lenne kihagyni őket a buliból a hero-ban. Ez esetben nem feltétlen ajánlott a használata, viszont igazán friss és trendi honlapokat lehet így készíteni, ezért érdemes kísérletezni az irányzattal.

Sok külföldi designer honlapon is megtalálható ez a stílus. Az oldal tetején és a többi részben is dominál a szöveges a design, de a munkáik szépen ki vannak emelve képekkel, videókkal.

Összegezve tehát, fotók és videók nélkül nehezebb létrehozni egy olyan weboldalt, ami ugyananolyan súllyal tud bírni, mint a látványos, magyarázó képekkkel ellátot társai. De gondos tervezéssel, egy igazán kiemelkedő, friss és trendi honlapot hozhatunk létre.

Példa:

https://neoplants.co/?ref=onepagelove

https://zonadepropulsao.org/https://www.davidcalle.co/

https://badrulrupak.com/?ref=onepagelove

https://www.humain.ai/http://www.jespr.se/?ref=onepagelove

https://rootsdigitalstudio.com/en/?ref=onepagelove

5. Interaktív és animált betűk

A szöveghasználat előtérbe kerülése után elkezdték extrázni, animálni és interaktívvá tenni a betűket. Tehát, ha nem is választunk különleges betűtípusokat, akkor is fel tudjuk dobni a megjelenést, különböző effektusokkal, animációkkal. Például ha a szöveg fölé viszed az egeredet akkor az elmozdul, átszíneződik, valami változás lesz benne.

A mozgó szöveg megragadhatja a figyelmet, kiemelheti a fontos szegmenseket, és végigvezetheti a felhasználó tekintetét az oldalon, nem mellesleg elég menő. 🙂

Példa:

https://www.dillinger.tv/

https://www.gavinoattes.com/?ref=onepagelove

https://slatetalent.io/

6. Kurzor stílusok

Ez egy nagyon friss trend. Ha egy adott weblapon tartózkodunk, be lehet állítani, hogy a felhasználó kurzorja (egere) eltérjen a megszokottól.

Példa:

https://madebyporter.com/?ref=onepagelove

https://electerious.com/?ref=onepagelove

https://mynameismirko.it/?ref=onepagelove

https://peststopboys.co.uk/?ref=onepagelove

https://www.relays.team/?ref=onepagelovehttps://sarahguo.com/

 

7. Vízszintes görgetés

A honlapok jól megszokott görgetési módja, minden kijelző méreten fentről lefelé szokott történni. Egy weboldal hangulatát tehát már azzal is fel lehet dobni, ha szakítunk ezzel a hagyománnyal és balról-jobbra vagy jobbról-balra állítjuk be a görgetést (Horizontal Scroll). Jól mutat portfólió, katalógus és galéria oldalakon.

Példa oldalak:

https://madeinhaus.com/work

https://canals-amsterdam.nl/

https://homesociete.ca/en/?ref=onepagelove

https://www.thesmartmove.se/international/

https://tote.design/sirup/

Hozzászólások küldése

Hozzászólás

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

0
    0
    Kosaram
    Üres a kosaradVissza a termékekhez
      Kupon felhasználása