Célok

A weboldalad célja

Talán elsőre azt gondolnád, a weboldalad célja az, hogy megtaláljanak az érdeklődők téged, és a kínálatodat. De ez tulajdonképpen az ő céljuk. Ők infókat gyűjtenek és válogatnak a weboldalak választékából, összehasonlítják a látottakat különböző, saját szempontok szerint.

A weboldalad valódi célja az, hogy rábírd az érdeklődőidet valami konkrét dologra, amiért odacsalogattad őket az oldaladra.

Lehet ez pl.:

  • termékeladás: saját gyártmányú termékeid webáruházon keresztül való értékesítése, vagy kereskedés más termékeivel
  • márkaépítés: személyes márkaépítésre használod a weboldalad, magadat, a tevékenységedet akarod ismertté tenni. Pl. költő vagy. Esetleg sok mindent csinálsz, ami érdekes lehet mások számára és ezt mind be tudod mutatni egyetlen weboldalon belül.
  • feliratkozás hírlevélre: folyamatosan kommunikálni szeretnél a célközönséged felé, ezért adatbázist építesz
  • ajánlatkérés: olyan a tevékenységed, hogy nem tudsz a honlapodon keresztül közvetlenül eladni, ezért az érdeklődőid ajánlatot kérhetnek a munkára egy űrlapon. Pl. építőipari munkák
  • reklámbevétel: ha a kedvenc műfajodban blogolsz, és semmit nem értékesítesz az oldaladon, akkor van lehetőséged arra, hogy reklámbevételhez juss. A Google AdSense-be bejelentkezve, reklámokat helyeznek el az oldaladra, amiért fizetnek neked.
  • időpontkérés: ha szolgáltató vagy és nem akarod munka közben fölkapkodni a telefont, akkor egy időpontkérő nagy segítség lehet neked a honlapodon

Tartalomírásnál végig ez a cél fog a szemed előtt lebegni, mindent ebbe az irányba kell majd terelned. Fontos, hogy a célod pontosan meghatározható, folyamatosan mérhető legyen! Így tudsz majd viszonyítani hónapról hónapra, ez lesz majd a mutatód, ha változtatásra lenne szükséged.

Marketing terv a célod eléréséhez

Mikor a honlapodat tervezed, és kikristályosodott, hogy mi lesz a célod, érdemes konkrét számot kitűzni arra, mit akarsz elérni! Pl. havi X ezer Ft árbevétel a termékeladásból. X számú feliratkozó, X fő ajánlatkérő, időpontkérő, stb.

Valamint egy röpke fél éves marketing tervet készíteni arra, hogyan is éred el ezeket az értékeket. Milyen csatornákon keresztül jutsz még el a célközönségedhez, (pl. közösségi média) akiket a végső célod felé tudsz terelgetni. Pl. egy poszt a Facebook-on, vagy hírlevél egy új termékről, ami a honlapodra viszi az érdeklődőt, ahol minden infót megkap részletesen arról az újdonságról, amit neki fejlesztettél ki. Vagy szereztél be a webáruházad kínálatába.

Erről egy későbbi leckében még részletesen lesz szó. Ez csak egy kis bevezető volt, hogy tudd, milyen izgalmas dolgok várnak még rád 🙂

Feladat: Fogalmazd meg és írd le a weboldalad célját! Konkretizáld ezt a célt.

0
    0
    Kosaram
    Üres a kosaradVissza a termékekhez
      Kupon felhasználása